czwartek, 18 lipca 2013

Rud-bekie

Spacerując pośród ogródków działkowych i nieużytków zauważyłem w pobliżu drogi interesującą kwiaty. Podchodząc bliżej stwierdziłem że muszą być to rudbekie - rośliny widziane po drodze na terenie działek. Porozrzucane pośród innych roślin pod tabliczką informującą o zbiorniku magazynującym nadmiar wody z działek, zwyczajnie na nieużytkach:


Po powrocie wróciłem do domu i spojrzałem w internet -  i potwierdziły się moje przypuszczenia. Rudbekia, w tym wypadku błyskotliwa (Rudbeckia fulgida). Roślina pochodząca z Ameryki Północnej, o niewielkich wymaganiach glebowych, bardzo lubiana przez właśnie działkowców i ogrodników poprzez jej efektywny wygląd. Tutaj najwyraźniej rozsiała się, lub odpadki z działek były tu porzucane. Nie jest tak silnie inwazyjna jak rudbekia naga, ale, jakkolwiek obca. Poniżej zamieszczam zdjęcia z bliska. Nawiasem mówiąc zrobiłem je starym aparatem, ale mimo wszystko wyszły dobrze :)




Rudbekia błyskotliwa (Rudbeckia fulgida)
Może ten post nie jest rozwinięty, ale za to przedstawia kolejną obcą roślinę, którą możemy spotkać w najbliższym otoczeniu, często też w naszych ogrodach. Jest piękna, ale należy kontrolować jej rozrost wokół działki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz