sobota, 26 kwietnia 2014

Ciaśtećka

W wyniku natłoku świąt, lenistwa i niechęci do robienia czegokolwiek nie udało mi sie zamieścić tu żadnego już postu. Ale nadszedł ten czas.....

Przed świętami wykonałem ciasteczka kukurydziane :) bardzo dobre w smaku, nie za słodkie, wszystkim co próbowali, bardzo smakują. Mi także.

Oto przepis:

  • 125 g mąki pszennej
  • 125 g mąki kukurydzianej
  • 125 g margaryny
  • 1 kopiasta łyżka cukru pudru
  • 2-3 łyżki śmietany
1.) Margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać śmietanę. Dosypać mąkę.
2.) Wyrobić ciasto.
3.) Włożyć na około 20 minut do lodówki.
4.) Rozwałkować na grubość około 5 mm.
5.) Wycinać ciasteczka. Piec 10 - 15 minut w temp. 180 stopni Celsjusza.
6.) Można przełożyć kremem, bitą śmietaną, dżemem lub posypać cukrem wedle uznania.

Jest to dobry sposób na wykorzystanie  resztek mąki kukurydzanej pozostałej nam z innych przepisów. W każdym razie oto efekty mojej pracy:



 MNIAM MNIAM MNIAM! Smacznego :)

2 komentarze:

  1. moja mama robi takie zawsze na Boże Narodzenie.. ale takie w kształcie gwiazdek i choinek ;)
    bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń